Defileul Lăpușului (1) - La Balta Neagră, lângă Remecioara, la rafting și pe Valea Scroafei

 Inaugurarea sezonului estival la Balta Neagră, Defileul Lăpușului, 01.06.2023 

Stâncărie la Balta Neagră, Defileul Lăpușului, Remecioara, 2023 © Portal Maramures

În ultima vreme am bătut Defileul Lăpușului numai pe sus, pe la punctele de belvedere, Piatra Ciutei, Cerbului, Corbului, s.a. 

Da' nu-i frumos, dacă nu bați defileul și pe râu, pe la bază. Bun! Ieri, am luat telegondola până la Moara lui Dumitru, în Remecioara, am trecut / bălăngănit puntea pe cabluri și de-acolo către Balta Neagră. 

Pe traseu, surprizăăăă! Ne-am intersectat cu Aexandru Ruja și fiul, care roiau și dânșii către Balta Neagră! No' stai așa, să vedeți isprave! Am inaugurat balta, am făcut baie, am sărit de sus, de pe stâncă, în cap, în tandem, în apa revigorantă! Și ne-a fost de-ajuns? Cine, noi? Am mai meeers pînă în locul unde râul Cavnic se varsă în Lăpuș! Ne-au aplaudat toți pârșii, acolo! N-au mai văzut așa ceva decât pe National Geographic! 

Video 1. Salt în tandem cu Alexandru Ruja.

Video 2. Salt de pe stâncă, 8 - 10 metri aproximez..., dacă nu pentru un Oscar, măcar pentru o Zmeură de Aur! 

...

Rafting la Defileul Lăpușului, 11.06.2023 Am comis-o epic! A plouat și nu prea. Ne-am decis să mergem. Am ales să parcurgem ultima porțiune propice pentru rafting, din Defileul Lăpușului, de la Buteasa la Împreunături, Remecioara, vreo 8 km. Alexandru Ruja căpitan de defileu, me, matelot de cârmă și pompă de aer! Au fost mai mult de 2 secunde de adrenalină, plus o furtună ce ne-a întâmpinat la final, în Remecioara. A fost fantastic!
...

Pe Valea Scroafei, Defileul Lăpușului
La o pauză de dat la vâsle, binemeritată, la rafting, am vizitat la pas Valea Scroafei, la locul numit Biserica Vacii
pe Defileul Lăpușului, unde am admirat o vâltoare pentru mistreți sau un jacuzzi pentru mămicile simandicoase de godaci.