De Solstițiu, la confluența râului Săsar cu Lăpușul, peste piritele deșertice ale Citadelei de Steril

Pirita de la Bozânta © 6 iunie 2023 (1) Portal-Maramureș.ro.jpg
Pirita de la Bozânta, 6 iunie 2023 - foto © Portal Maramureș


Ieri a fost o zi cu totul specială! Nu pentru că a fost solstițiul de vară ci pentru că mi-am îndeplinit un vis, de pe vremea când devoram cărțile Cireșarilor. Da! Niciodată n-am văzut locul unde se varsă râul Săsar în Lăpuș!... Exact! Ce cireșar de băimărean sunt, dacă n-am fost acolo?! Cine a fost vreodată acolo, chiar așa?

Ei bine, ieri fiind cea mai lungă zi din an, am plănuit cu colegul meu, Gabriel Stan, alt cireșar la fel de normal ca și mine, din cadrul Departamentului de Informatizare de la Biblioteca Județeană - ce mai, un fel de Departamentul Zero în subordinea departamentului nostru de fațadă, să străbatem deșertul de cianură de pe pirita de la Bozânta și să atingem acest punct, pisc, nexus, vortex, magic și nevralgic destin al vieților noastre de cireșari ai Citadelei de Steril! 


DREAM ON, dragii mei! Visele chiar devin realitate. Efectiv, de-acum încolo, vom străluci veșnic, în zi și noapte, de la prafurile aurifere-cianurate ce le-am inhalat de pe pirită! 

Va urma! (confluența Lăpușului cu râul Someș)...